När varvräknaren slår om till rött

Vad händer då? I en vanlig bil eller annan modern förbränningsmotor kickar varmstoppet in för att förhindra att motorn varvar över riskarar att gå sönder. Efter en tuff vår följt av en stressig sommarjobb och en minst lika stressig höst känner jag att min mätare just passerat in på rött och att det börjar bildas överhettning i maskineriet resulterat av alla texter som skall läsas, papper som skall skickas, allt i ett land där man förstår 25% av vad som sägs. De enda stunder när jag verkligen känner lugn är när jag beger mig iväg för att träna, sticker ut och springer eller pratar med människor som inte alls har med sakerna i fråga att göra - sunt? knappast. Det som vanligen är min stürka, att kämpa stenhårt har här blivit min fiende när det finns för mücket att göra.

Idag tänkte jag att det fick vara nog och därför unnade jag mig en lång och skön morgon utan att brü mig om alla "borden" och "måsten" Morgonen inleddes 06.50 med en lång springtur i dimman, följt av en lång streching på trappan samt en låååång frukost beståendes av två utdragna koppar kaffe och småpüsslande i lägenheten. Underbart skönt och välbehövligt! Imorgon kommer Erik och Gustav från mitt gamla jobb och hälsar på, det ska bli skitkul!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Allt bra idag? :)

2008-11-04 @ 09:37:57
URL: http://honhannah.blogg.se/
Postat av: Sara

Igår åt vi pizza på ett hak vid universitetet. (med amerikanare och kanadensare bör tillägas) Jag la märke till att en av tjejerna inte åt kanterna på pizzan. Naturligtvis var jag ju tvungen att nämna att en anonym vän hade ett speciellt förhållande till pizzakanter. Amerikanarna och kanadensarna skrattade tills dom dog och undrade när denne anonyme vän kommer hit och förgyller deras vardag.

2008-11-04 @ 21:34:54
URL: http://sara123.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0