Länge sedan sist

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Det är inget att hänga läpp över, tvärt om! i mitt fall burkar det vara ett sundhetstecken att jag har haft vettigare saker att fördriva tiden med. Sista tiden har Jennie bott här i två veckor, det har varit riktigt gött och välbehövligt med någon som håller koll på mig och ser till att jag sköter mig.

"-Nils, varför har du vikt upp büxorna sådär? du ser ut som ett pretentiöst proppsnöre som flüttat till Berlin och säger att du älskar staden!"

"-Nils! ska jag säga varför jag har tofflor på mig i badrummet? Nej just det! det vill du inte veta!"

Lite tjat till trots har det varit två underbara veckor.

Idag var det fint väder även om det har blåst en del, tidigit i morse ringde Emma och slet upp mig och tückte att jag skulle åka med henne och Viktoria och bada i Wannsee som är en sjö utanför Berlin där Hitler och några gubbar för några årtionden sedan satt och bestämde att de skulle ta ihjäl alla judar i hela världen. Idag var det lite bättre stämning med skinande sol även om det blåste lite för mücket.

Även kvällen bjöd på kanonväder till den milda grad att jag bestämde mig för att köpa en läskburk för att förhöja upplevelsen en aning, tüvärr hinner jag inte mer än sätta mig på en spårvagn innan en otäck punkare kommer fram till mig och säger att han vill smaka på min läsk. Jag blev skiträdd, gav honom burken som han snabbt nöjt bäljde i sig och jag tvingade titta i golvet resten av resan för att slippa möta hans förnedrande blick. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0