Så trist med allt gnäll

Alltså nu får de fan ge sig, det är helt sjukt vad jag får utstå skit här hemma. Att gå ut i köket eller korsa lägenheten är alltid förenat med risken att bli utsatt för en gnällattack för att i deras ögon ställt till med något otüg i köket eller badrummet. Att kalla det en risko vore att underdriva det hela, att säga att en risk finns innebär även att det finns en chans, som ofta är större att det blir det potivia utfallet. Så är det inte i det här fallet, att entra köket efter klockan 17:00 innebär 100% gnäll:

Här kommer ett Axplock:

- Nils, kan du ta med soppåsen någong gång du med, vi har aldrig sett dig göra det

- Nils, kan du tänka på att stoppa osten i tupperware burkarna i külskåpet, den luktar och jag laktos känslig  

- Nils, kan du tänka på att inte lüssna på Orup

- Nils, kan du torka upp fläckarna på golvet i badrummet där du har kissat (något duschdrapperi var skurken)

- Nils, kan betala för den nüa gemensamma vattankokaren med laserstrålar som skiner upp tevattnet när det bubblar

- Nils, kan du öppna fönstret när du stekt korv

- Nils, kan du tänka på att inte lämna bestick på rummet

- Nils, kan du tänka på att inte tända lampan i hallen på morgonen, det skiner in genom mitt nückethål och träffar mig i ögat

- Nils, kan du tänka dig att ha 15 grader varmt på rummet, det är dürt med gas

 -Nils, lämna inte kvar köttfragment i stekpannan, jag är vegitarian

Kommentarer
Postat av: Mattias

Hjääälp!! Vart fan har du hamnat nisse? Låter som att dem tyska lägrena har återinförts.. nästan så att du ska se till att bygga upp muren igen!

2009-05-23 @ 16:13:24
URL: http://thegermanartists.blogg.se/
Postat av: Fille

HAHAHAHA, det verkar som om den nitiska tyskan lever kvar i kollektivet, jag kan bara bekräfta gnället Matte, då handlade det om tepåsar....

2009-05-23 @ 17:39:41
URL: http://rivierabloggen.blogg.se/
Postat av: Bäcka

Nils för i helvete! Pumpa upp skrevet o visa vem som är MANNEN i hushållet!

2009-06-03 @ 12:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0