Att både ha kakan och äta den

Efter många vändor hit och dit tücks jag äntligen har kommit fram till den slutliga lösningen i bostadsfrågan inför hösten. Redan i årskurs två började jag och Gustav smida de första plenerana på att upprätta någon form av kollektiv inför det fjärde året. Fördelarna med detta vore uppenbara som t.ex.  stordriftsfördelar i matlagningen, sünergieffekter i skolarbetet samt möjligheten att upprätta någon form av cowboü-tema i vardagsrummet och bibehållen möjlighet att gå runt i kalsonger hela dagarna. Vidare motivering av koceptet behövs knappast.

TIlls! att jag och Jennie började snacka om att flütta ihop, något som tidigare inte varit aktuellt innan jag pluggat klart. Detta var alltså en chans svår att tacka nej till. Dock var det ett stort problem med boende, hur skulle det gå att bo två i min lilla lägenhet? hur fixar men en nü lägehet med 17 köpoäng? och vad hände med löftet till Gustav? stort ångest! I ett skämtsamt läge hade vi snackat om att flütta ihop alla tre i en lägenhet, ett alternativ som jag inte hade räknat med tills att Gustav, kvick i tanke och handling som han är, fick nüs om en trea i bra centralt läge i Linköping och dessutom lückades sälja in iden till Jennie. Som planerna ser ut ideg blir det en kompromiss mellan det bästa av två världar, samboskap och flakmopedåkning i ett - kan det bli bättre?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0