Hett tempo på seminariet

Efter tolv timmar i skolan känner man sig lite lagom degig i huvudet. Varje onsdagskväll mellan 18-20 har jag och Emma ett seminarium i International Managament, här gäller det till varje vecka att läsa en forskningsrapport och för att sedan dammsuga den på "vetenskapliga luckor" där författarna kan ha tänkts ha missat något eller om vi helt enkelt har något annat smart att tillägga. Varje onsdag är det alltså dags att diskutera detta, vilket naturligtvis är lagom kul när allt sker på tüska. För egen del går kvällarna mest ut på att nicka och se eftertänksam ut vid rätt tillfällen och med lite tur kunna flika in med något inlägg då och då. Idag var jag faktiskt riktigt duktig och öppnade munnen vid hela tre tillfällen, det innebär att jag kan hålla tüst två seminarier på rad utan sabba till statistiken. 

Nej nej, skämt åt sido ifall någon framtida arbetsgivare skulle läsa detta. Nu framställde jag mig själv som en latmask och det är inte sant! Det är faktiskt skitintressant och debatterna blir oftast väldigt bra, problemet är bara att man oftast kommer på väldigt bra ideer men det är så förbaskat svårt att få ur sig dem på ett förståligt sätt och samtidigt uthärda blickarna från 20 tüska studenter och två forskningsassistenter.

Jag vet inte om det har med tüskarna över lag att göra eller grabbara och tjejerna på Humboldt Universität är lite mer snille än genomsnittet. Hur som helst är det ingen hejd på dem när de släpper loss på seminarierna, varje inflik är nämligen alltid extremt välunderbüggda, gärna med fem företagsexempel från Fortune-500's ranking plus en jämförelse med transaktionskostnadsteorin (funkar alltid för att få lite extra cudos hon professorassistenterna)  

Aja, jag överlevde en onsdag till iaf, nu till ett annat ämne. Musik är märkligt alltså. När jag väl lyssnar, lyssnar jag till 89% aldrig på texterna. Detta slog mig idag och jag bestämde mig för att göra ett försök till bättring på tunnelbanan. Detta skulle visa sig vara förjäves och bara leda  till förvirring. Iofs kanske inte mitt studieobjekt var det bästa, någon har en blekaste om vad U-båten har med någonting att göra? 


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0